Η ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΘΕΝΕΣ & ΜΟΝΑΣΤΡΙΕΣ ΘΕΚΛΑ, ΜΑΡΙΑΜΝΗ, ΜΑΡΘΑ, ΜΑΡΙΑ & ΕΝΝΑΘΑ
Η ΑΓΙΑ ΧΗΡΑ
Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΔΕΩΝ
ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
Αναλυτικά
Η ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
Αρκετοί είχαν την άποψη ότι ο Ιωάννης δεν πέθανε, αλλά μετατέθηκε στην άλλη ζωή, όπως ο Ενώχ και ο Ηλίας. Αφορμή γι’ αυτή την άποψη έδωσε το γνωστό ευαγγελικό χωρίο, Ιωάννου κα’ 22. Όμως, ο αμέσως επόμενος στίχος κα’ 23 διευκρινίζει τα πράγματα. Η παράδοση που ασπάσθηκε η Εκκλησία μας είναι η έξης: ο Ιωάννης σε βαθειά γεράματα πέθανε στην Έφεσο και τάφηκε έξω απ’ αυτή. Αλλά μετά από μερικές ήμερες, όταν οι μαθητές του επισκέφθηκαν τον τάφο, βρήκαν αυτόν κενό. Η Εκκλησία μας, λοιπόν, δέχεται ότι στον αγαπημένο μαθητή του Κυρίου συνέβη ό, τι και με την Παναγία μητέρα Του. Δηλαδή, ο Ιωάννης ναι μεν πέθανε και ετάφη, αλλά μετά τρεις ήμερες αναστήθηκε και μετέστη στην αιώνια ζωή, για την οποία ο ίδιος, να τί λέει σχετικά: «Ό έχων τον υίόν έχει την ζωήν ο μη έχων τον υίόν του Θεού την ζωήν ουκ έχει»1. Εκείνος, δηλαδή, που είναι ενωμένος μέσω της πίστης με τον Χριστό και τον έχει δικό του, έχει την αληθινή και αιώνια ζωή. Εκείνος, όμως, που δεν έχει τον Υιό του Θεού, να έχει υπ’ όψιν του πως δεν έχει την αληθινή και αιώνια ζωή.
1. Α’ επιστολή Ιωάννου, ε’ 12.
Αρκετοί είχαν την άποψη ότι ο Ιωάννης δεν πέθανε, αλλά μετατέθηκε στην άλλη ζωή, όπως ο Ενώχ και ο Ηλίας. Αφορμή γι’ αυτή την άποψη έδωσε το γνωστό ευαγγελικό χωρίο, Ιωάννου κα’ 22. Όμως, ο αμέσως επόμενος στίχος κα’ 23 διευκρινίζει τα πράγματα. Η παράδοση που ασπάσθηκε η Εκκλησία μας είναι η έξης: ο Ιωάννης σε βαθειά γεράματα πέθανε στην Έφεσο και τάφηκε έξω απ’ αυτή. Αλλά μετά από μερικές ήμερες, όταν οι μαθητές του επισκέφθηκαν τον τάφο, βρήκαν αυτόν κενό. Η Εκκλησία μας, λοιπόν, δέχεται ότι στον αγαπημένο μαθητή του Κυρίου συνέβη ό, τι και με την Παναγία μητέρα Του. Δηλαδή, ο Ιωάννης ναι μεν πέθανε και ετάφη, αλλά μετά τρεις ήμερες αναστήθηκε και μετέστη στην αιώνια ζωή, για την οποία ο ίδιος, να τί λέει σχετικά: «Ό έχων τον υίόν έχει την ζωήν ο μη έχων τον υίόν του Θεού την ζωήν ουκ έχει»1. Εκείνος, δηλαδή, που είναι ενωμένος μέσω της πίστης με τον Χριστό και τον έχει δικό του, έχει την αληθινή και αιώνια ζωή. Εκείνος, όμως, που δεν έχει τον Υιό του Θεού, να έχει υπ’ όψιν του πως δεν έχει την αληθινή και αιώνια ζωή.
1. Α’ επιστολή Ιωάννου, ε’ 12.
Απολυτίκιο. Ήχος β’.
Απόστολε Χριστώ τω Θεώ αγαπημένε, επιτάχυναν ρύσαι λαόν άναπολόγητον δέχεται σε προσπίπτοντα, ο έπιπεσόντα τω στήθει καταδεξάμενος’ ον ικέτευε Θεολόγε, και έπίμονον νέφος εθνών διασκεδάσαι, αιτούμενος ημίν ειρήνην και το μέγα έλεος.
Απόστολε Χριστώ τω Θεώ αγαπημένε, επιτάχυναν ρύσαι λαόν άναπολόγητον δέχεται σε προσπίπτοντα, ο έπιπεσόντα τω στήθει καταδεξάμενος’ ον ικέτευε Θεολόγε, και έπίμονον νέφος εθνών διασκεδάσαι, αιτούμενος ημίν ειρήνην και το μέγα έλεος.
ΟΙ ΑΓΙΕΣ ΠΕΝΤΕ ΠΑΡΘΕΝΕΣ & ΜΟΝΑΣΤΡΙΕΣ ΘΕΚΛΑ, ΜΑΡΙΑΜΝΗ, ΜΑΡΘΑ, ΜΑΡΙΑ & ΕΝΝΑΘΑ
Θανατώθηκαν από τον φιλάργυρο πνευματικό τους πατέρα Παύλο. Είναι οι ίδιες με αυτές της 9ης Ιουνίου.
Θανατώθηκαν από τον φιλάργυρο πνευματικό τους πατέρα Παύλο. Είναι οι ίδιες με αυτές της 9ης Ιουνίου.
Η ΑΓΙΑ ΧΗΡΑ
Μαρτύρησε, αφού θανατώθηκε με μαχαίρι.
Μαρτύρησε, αφού θανατώθηκε με μαχαίρι.
Ο ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΔΕΩΝ
Είναι γνωστός στην εκκλησιαστική υμνογραφία που παρομοιάζει τον Χριστό (τη γέννηση του Χρίστου) σαν δροσιά «εν τω πόκω», δηλαδή στο ακατέργαστο πρόβειο μαλλί.
Είναι γνωστός στην εκκλησιαστική υμνογραφία που παρομοιάζει τον Χριστό (τη γέννηση του Χρίστου) σαν δροσιά «εν τω πόκω», δηλαδή στο ακατέργαστο πρόβειο μαλλί.
ΑΝΑΚΟΜΙΔΗ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ
Από της Ρώμης εις την πόλιν του μαρτυρίου αυτού, τας Πάτρας (26/9/1964).
Από της Ρώμης εις την πόλιν του μαρτυρίου αυτού, τας Πάτρας (26/9/1964).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου